۱۳۸۷ آذر ۲, شنبه

واکنش مردم امریکا در برابر مسلمانان !!!

"اگر شما بودید چه می کردید؟"
این عنوان برنامه ای است که از شبکه ABC امریکا پخش می شود . کار این برنامه بررسی عکس العمل مردم عادی در برابر مسائل اجتماعی است.
"جان کنیونس" که سازنده این برنامه است، با قرار دادن دوربین مخفی در مکان های عمومی، عکس العمل مردم را در برابر مسائل مختلف اجتماعی بررسی می کند. در این قسمتی که مشاهده خواهید کرد، عکس العمل مردم امریکا در یک فروشگاه به رفتار فروشنده ای است که از فروش به یک زن مسلمان با حجاب، خودداری می کند. البته فروشنده و زن مسلمان هر دو بازیگر هستند و دوربینهای مخفی در مکان های مختلف این فروشگاه جاسازی شده است. این قسمت از برنامه را می توانید در همین پست مشاهده کنید.
در این قسمت از این سریال اجتماعی، نظر کارشناسی یک روان شناس را نیز می توانید مشاهده کنید. فروشنده، زن مسلمان را تروریست و شتر سوار خطاب می کند تا حس انسان دوستی باقی مشتریان را بر انگیزد. زیباترین عکس العمل، واکنش مردی است که به طرفداری از زن مسلمان بر می خیزد و می گوید فرزند من پس از یک سال از جنگ عراق برگشته، اما هیچ ربطی به باقی مسلمانان ندارد. حس انسان دوستی این مرد اشک را از چشمانم جاری می سازد. من اهل مباحث دینی و مذهبی نیستم، اما این یک مسئله انسان دوستانه است. واکنش یکی دیگر از مشتریان که با فروشنده آمریکایی هم عقیده است نیز جالب است. شخصیت زن بازیگر نقش مسلمان، بر گرفته از یک دختر مسلمان امریکایی است که واقعا با چنین مشکلاتی مواجه است.
در پایان روز، 13 نفر در حمایت از زن مسلمان برخواسته اند. 6 نفر با فروشنده همراه شدند و 22 نفر بی تفاوت بوده اند. برای دیدن اپیزود های دیگر این برنامه اینجا کلیک کنید.
در زیر می توانید فیلم این قسمت از این برنامه را تماشا کنید.


هیچ نظری موجود نیست: